Söndag

Sitter nu hemma vid köksbordet och har för första gången på riktigt länge söndagsångest. Kanske för att jag skjutit upp massa plugg, eller ja, tiden har kanske inte riktigt funnits heller. Inte så som jag velat i alla fall. Men jag ska jobba imorgon också, känner inte för det alls. Gå upp vid 4:40 varje morgon är ingen hit direkt, men som tur är, är det bara två veckor det handlar om så det fixar jag. Men kommer bli tufft att jobba och sedan åka hem och sätta sig med massa plugg, usch. Därför försöker jag få undan lite nu, men det går inte snabbt framåt kan jag säga.

I alla fall, till något positivt. Har tillbringat torsdag tills idag med min älskling. I torsdags kom han hit, och hade dessutom med sig en blombukett till mig, hur söt och underbar får man egentligen bli? På kvällen fick vi hockeybiljetter av pappa så vi använde ju dem såklart, fast gick hem efter två perioder eftersom matchen va så dålig. Istället åkte vi ut till Bergvik och handlade på coop, så vi skulle slippa göra det på fredagen istället. I fredags pluggade jag lite och sedan åkte vi till stan för att fixa lite småsaker. Bland annat var jag och hämtade ut mina linser och fick ett par riktiga solglasögon värda nästan 500 kr med mig hem också. De hade något erbjudande för de som beställde linser för ett halvår, så man fick glasögonen. Sedan åt vi god mat innan vi drog iväg till Marcus och Ida och spelade poker, det var trevligt. Igår hände inte så jättemycket, jag åkte hem för att sedan åka tillbaka till stan vid nio-tiden. Har tillbringat hela dagen tillsammans idag, riktigt välbehövligt eftersom jag jobbar hela veckan och då kan vi inte ses.

Men det är dags för mig att börja blo ner i böckerna igen och hoppas på att få något gjort. Lär sova en aning bättre då i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback