frustration.

Idag bestämde jag mig för att ta tag i min lilla viktnedgång, inte för att jag egentligen är i så stort behov utav det. Utan för att jag verkligen vill klara av det. Jag vill så gärna klara av ett mål jag sätter upp, för jag är så fruktansvärt dålig på det.

I April blev jag medlem på viktklubb.se, det gav mig motivationen tillbaka och jag lyckades gå ner ett kilo första veckan. Jag var verkligen så nöjd och fortsatte kämpa, men sen kom det allt för mycket i skolan, jag åkte bort och sedan har det bara gått utför. Mitt mål var -6 kg men jag har nu bara lyckats gå ner 0,2 kg.

Jag har velat fram och tillbaka och har stoppat i mig alldeles för mycket onyttigt den senaste tiden, det finns liksom ingen hejd. Men idag har jag faktiskt bara ätit 616 kcal och jag ska på en dag äta 1300 kcal, detta har peppat mig rejält. Och jag har bestämt mig för att göra en egen veckomeny och se om det hjälper mig att hålla mig till det kaloriintag jag ska hålla mig till enligt viktklubb.

Men varför försvinner motivationen så fort? Jag har ju hjälpen precis rakt framför mig men tar det inte på allvar. Jag har fram till den 17 juli på mig att verkligen försöka. Jag ska i alla fall försöka gå ned fyra kilo, bara för att se att jag kan. Visst, nu kommer bal, studenten och allt annat men jag ska ändå försöka. Jag vill inte ge upp bara för att jag äter mer en dag. Fram till 17 vill jag ha nått mitt mål, -4kg, och går det bra kan jag lika gärna kämpa 2 kg till. Jag bara måste klara det här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback