röra i mitt huvud

Jag har ett tag gått med alldeles för många tankar och funderingar. Jag tänker så mycket på framtiden att jag snart blir tokig. Jag vet inte vad jag är rädd för eller vad jag oroar mig för egentligen, jag har ju hela livet framför mig. Och även om det inte är perfekt nu så kommer det lösa sig. Allting som händer nu är nytt, det är spännande och jag stirrar mig blind på något som jag inte kan sätta fingret på. Jag önskar att jag bara kunde släppa alla tankar och leva livet, leva idag. För just nu blickar jag bara framåt, jag är inte alls där jag borde vara. Jag sitter inte och njuter av min ledighet och att det är sommar. Jag lever inte idag, jag har fokus på något helt annat än det jag borde.
Jag går inte ensam genom det här, jag har världens bästa stöd och är så himla tacksam över det.

Men för att se på det positiva idag så skriver jag ner det, helt för min egen skull.
- Jag har fixat klart Johans presenter.
- Jag har städat hela Johans lägenhet.
- Jag åkte iväg och umgicks med Johan och hans familj även fast mitt humör ville något annat, och jag mådde mycket bättre efteråt.
- Jag fick pussa min älskling godnatt. (Han är bäst!)
- Läste några ord som inte kan annat än att passa in på mig, och kom fram till att förändringar behövs. "Mycket få människor lever idag - de flesta gör föreberedelser för att leva imorgon."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback