bagels.

Har nyss slängt ihop en deg till bagels, jag lever nästan för att baka (haha). Nej men tycker att det är så förbannat roligt, och så vill jag fixa lite gott för mig och älskling att äta ikväll. Ska faktiskt sova hos honom idag, är så lycklig över det för jag saknar honom jättemycket.

Gick ännu bättre på jobbet idag, all personal är så snälla och goa. Man blir verkligen bemött på ett jättebra sätt av de allra flesta. Tur att något piggar upp en när man jobbar, är så tråkigt att bara gå omkring och göra massa saker själv. Men ett stort plus när man möter någon eller får sitta och prata på rasterna. Mötte till och med min arbetsledare på affären förut, det var lite roligt. Hon är ju också jättetrevlig, vilken tur jag har ;)

Men nu ska jag röja undan i köket eftersom det är lite ståhej med att baka bagels. Man ska koka dem innan de ska in i ugnen och köket ser ut som ett krig. Varken jag eller bror orkade plocka undan igår, så är dags att plocka ur och i diskmaskinen. Tack och lov att den finns i alla fall.

Jag bara skriver och skriver, men är på så bra humör idag.


Bild lånad av recept.nu
(Jag bakar ju självklart utifrån Leila's recept, de är bäst!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback