Torsdag

Helgen närmar sig, skönt att skolveckan har gått fort. Visserligen har början på det här året gått minst lika fort, snart är januari slut. Studenten närmar sig.. Det är två olika känslor, skönt att få göra vad man vill, men ändå är det inte samma trygghet när man inte har skolan att komma tillbaka till. Och vad ska jag bli? Vad vill jag jobba med? Ställer mig dessa frågor varje dag. Kanske ska läsa vidare på den där linjen i Jönköping (grafisk kommunikation och webbteknik, tror jag det var). Men då innebär flytt en bit bort, och jag vägrar att lämna Johan. Egentligen borde jag bara ta och göra vad jag vill, men en ny stad, själv, känns sådär. Och typ 25 mil från Johan, vill inte ha det avståndet.

I alla fall mår jag hur bra som helst nu för tiden, ingenting är liksom negativt. Jag är glad även om jag vet om att en hög med läxor väntar på mig hemma. Men jag klagar inte, skönt att ha den här känslan ändå, att vara glad och positiv.

Skoldagen i morgon känns helt okej, grafisk kommunikation hela dagen vilket innebär att vi jobbar själva 8:30-16:00. Just nu håller vi på med en affisch till filmen Patrik 1,5, där vår inspiration kommer från andra grafiska formgivare. Och på kvällen ska jag mysa med Johan :) Och lördag ska jag ut med några tjejer från klassen tror jag, var ett tag sen känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback