Vad formar en människa?

Under fredagens textkommunikationslektion fick vi en intressant uppgift: Mitt liv med hundra ord. Uppgiften gick ut på att med hundra ord beskriva vad som gjort att vi blivit vi, vad har format oss. För mig en rätt simpel uppgift, men det är väldigt svårt att få ner så mycket på 100 ord.

Så, vad är det som formar en människa? Hur har jag blivit jag? Vad har format mig? Jag kanske skulle berätta det, fast i en längre version än den jag skrev i fredags.

Mitt liv, kanske inte det bästa men jag skulle aldrig vilja byta mitt liv med någon annan. Livet handlar om med och motgångar som ska stärka människor. Våra motgångar ska hjälpa oss att inse hur mycket medgångar glädjer oss. Jag har varit med om flera med och motgångar i mitt liv, det är tack vare mitt liv som känts som en berg och dalbana som jag blivit jag, mig själv.

Tänk att leva ett liv där man endast flyter med, där livet är en dans på rosor hela tiden. Att aldrig ha en motgång gör mycket, det är då man aldrig inser värdet av en medgång. Så var deppig, känn dig nere och njut av ögonblicket då lyckan står där framför dig igen. Det ger oss styrka och det formar våra personligheter, det här har i alla fall gjort mig till den människan jag är idag. Jag har stått ut med motgångarna, tagit en dag i taget och lärt mig av mina misstag, allt för att lära mig något hela tiden. Och jag har sedan njutit av de goda stunderna i mitt liv, även om jag inte gjort det tillräckligt vet jag att jag hela tiden kan bättra mig.

Lite av mina tankar, jag kanske börjar få tillbaka min skrivlust igen? Den har varit på vift en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback