Första riktiga dagen på sommarlovet

Ja nu har man haft den allra första dagen på sommarlovet! Det har regnat o varit dåligt väder men som tur va sprack det upp på kvällen :) Jag njöt av en god frukost imorse, gröt o smörgås. Min gröt är den godaste, tänker minsann kladda ner receptet sen.. Efter det smälte jag maten, gjorde mig iordning för att cykla iväg till abborrtjärn o gå runt tjärnen. Fy så jobbigt det var, det beror antagligen på penicillinen för riktigt så dåligt tränad är jag inte. Sen åkte jag hem och hamnade i soffan med världens huvudvärk. På eftermiddagen plockade jag undan i köket o lagade mat.  Sen klippte jag faktiskt gräset och det var också jobbigt. Men nu har jag i alla fall tjänat lite pengar. Imorgon blir det baka, laga mat, träna o antagligen spela volleyboll på kvällen. mysigt värre.

Har ju äntligen fått hem boken jag väntat länge på nu (min mamma är lite dryg på att beställa). Så nu ska jag börja träna igen, minst en kvart om dagen.. hehe.



också min gröt då :D
1 portion
1,25 dl
bär, färska eller frusna, t.ex blåbär, hallon..
0,75 msk råsocker
0,75 dl vatten
0,625 dl havreflingor o linfrö (jag brukar ta typ 0,6 dl havreflingor o resten linfrö
lite salt

1. Koka upp bär, socker och vatten.
2. Visa ner havreflingor och linfrö och tillsätt saltet, koka upp gröten.
3. Koka på svag värme ca 10 minuter, rör då och då.
4. Servera gröten med mjölk!

Den är verkligen hur god som helst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback