Hemma

Nu är jag hemma igen efter en tredagarstripp till västkusten. Började vid 8:20 på tisdag morgon. Jag körde den första i biten, i ungefär 1 timme och 20 minuter. Körde för första gången på 110 väg, de va lite roligt faktiskt!

Jag minns inte riktigt när vi kom till Göteborg, men det var liksom hej, få hotelrummet och sedan åkte vi iväg till Kungsbacka för att besöka freeport där. Gick där ett tag innan vi åkte tillbaka till hotellet igen. Vilade, gjorde oss iordning och tog en taxi in till centrum. Kikade på stan, käkade på avenyn och gick till hamnen innan vi åkte tillbaka till hotellet där vi satte oss i baren.







Dagen efter var det dags för nästa stopp, Marstrand. Var där förra sommaren med mamma och pappa och jag fastnade för det direkt. Så otroligt mysigt, det är liksom stället där man finner lugn. Strosar omkring i små mysiga butiker, kikar på båtar och njuter. Dock var det molnigt när vi kom, men vi fick vårt hotellrum och sedan käkade vi en räkmacka på en mysig restaurang. Promenerade omkring innan vi gick in o vilade oss inför kvällen.

På kvällen blev det middag på Lasse Majas Krog (där vi även åt förra året). I år vågade jag mig på fisken, färsk rödspätta med räkor, dill sockerärtor och färskpotatis. Det var sådär tycker jag, hade nog föredragit stekt fisk faktiskt. Drack gravendals cider på glasflaska vilket var mycket godare än burk och jag testade även på lite vitt vin till maten, det gick ner även om jag föredrar vatten. Sedan käkade jag en underbart god efterrätt, var äpplen med kanel på mördeg som vart i ugnen och sedan serverades med en kula vanlijglass, hur gott som helst!

Efter det förflyttade vi oss till källaren på grand hotel där vi tog oss en drink, jag fick mig en efterlängtad pina colada. Den var god men den jag drack i Spanien slår fortfarande allt. Sedan bar det av hem till hotellet för sömn.













Idag var det dags att åka hem men vi bestämde oss för att åka igenom Uddevalla och sedan Grebbestad. Jag hade även lovat att köra så jag körde första biten till Uddevalla, var 110 i stort sett hela vägen, det va ju självklart roligt vet ni. Sedan åkte vi till Grebbestad och åt. Var så längesen jag var där, men jag älskar stället. Tillbringade många av mina somrar där med husvagnen när jag var liten, eller ja mindre. Var säkert 10 år sedan sist, visst går tiden fort?





Nu är jag jättetrött! Imorgon blir det att gå upp skapligt tidigt och åka till stugan. Ska njuta av solen om den vill vara framme imorgon eftersom det ska bli regn under helgen. Sedan ska vi även fira mamma eftersom hon fyller år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback