Söndag

Jag har lite tappat lusten till att blogga just nu. Men jag kan i alla fall berätta att jag i fredags bestämde mig för att cykla upp till sommarstugan dagen efter, alltså igår. Sagt och gjort, klockan 11:00 satt jag på cykeln påväg upp till sommarstugan, är ungefär 2 mil dit varav 8,5 km är grusväg. Tog mig ungefär 1 timma och 20 minuter :) Gick hur bra som helst på cykelvägen men Dömlevägen och grusvägen var sjukt jobbigt då det är ganska många fler backar där. Men jag kom fram sjöblöt och lerig på vaderna. Men det var kul och i veckan ska jag cykla tillbaka därifrån ;) Mitt knä behöver cykling så jag ska börja cykla till Deje fram och tillbaka några gånger i veckan :) hih.

Imorgon börjar mitt nya liv, som jag sagt de flesta måndagarna det här året. Men på sommaren är det svårt att hålla sig till det nyttiga. Men i morgon börjar mamma jobba så då känns det lite lättare att tänka på vad man stoppar i sig. Så från och med i morgon gäller inga onyttigheter utan enbart nyttig och bra kost, önska mig lycka till. Jag har ett mål och dit ska jag ta mig, jag berättar minsann om det om jag lyckas med det. Men jag SKA lyckas med det nu.

Kan ju fortsätta om dagen igår. Jag mötte ju mamma och pappa i bilen på grusvägen så de fick åka och vända samtidigt som jag cyklade fram till stugan. Sedan åkte vi hem, jag hoppade in i duschen med en gång och sedan blev det lunch. Efter det åkte jag med mamma och pappa ner till Bergvik, gick in på Gina och köpte mig lite. Sedan handlade vi på maxi innan vi åkte hem igen. På kvällen käkade vi oxfilé, färskpotatis, pappas underbara svampsås och massa grönsaker som t.ex grillad majs, sparris och wok. Helt underbart gott! Pappa hade även köpt smultronvin som jag och mamma drack, hur gott som helst.

Idag ska jag städa mitt rum och gå ut och gå med stavar med mamma. Börjar lite idag ju, dock ska jag äta upp äppelpajen som jag bakade igår, sen är det slut på det roliga. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback