Onsdag.

Idag har det varit en sådan fruktansvärt underbar dag. Började skolan vid 8:50 och för första gången på länge var jag verkligen pigg efter att ha lagt sig 10:30 igår det var verkligen så skönt. Dock är jag lite trött idag. I alla fall hade vi Grafisk kommunikation och skulle presentera vår apu-plats, vilket gick rätt fort. Sedan fick vi en ny uppgift om att rätta fel i texter för att den sista uppgiften i Grafisk kommunikation A är att göra en sida i en tidning. Vi får välja mellan fyra tidningar och har fått massa texter som vi ska välja och sedan sätta in i ett uppslag. Vi ska rätta texten och hitta egna bilder som passar artikeln, vilket ska bli rätt spännande. I vilket fall slutade dagen 11:30 och jag tog bussen in till stan för att ta min buss hem klockan 12:00. Kan ju inte bli skönare att vara hemma tidigt. Jag har gjort min apu-rapport helt klar och tränat lite mediekommunikation. Vid tvn har jag spenderat resten av dagen.

Imorgon är det teorilektion igen, vi ska ner i garaget vilket lär gå lika fort som gårdagens lektion. Sedan blir det att köpa körkortsboken och börja läsa. Är inställd på att göra teorin så fort jag får, alltså som fortast 7e januari. Hoppas jag kan fixa det. Jag har två månader på mig att plugga.

Annars har jag en hel del skolarbete nu. Nästa fredag har jag prov i mediekommunikation och jag ska lämna in en bildanalys i samma ämne. På måndagen därpå ska vi vara färdiga med ett engelskaarbete där jag och Sofie ska låtsas ha ett gäng amerikanska turister på besök. Vi ska besöka så många värmländska ställen som möjligt. Blir nog intressant men att prata engelska är desto värre. Samma vecka fast på fredagen ska psykologiarbetet in. För min del blir det alltså att plugga en hel del framöver. Förutom detta är matten rätt tung nu när man knappt förstår något och vi har fått ett större arbete i arbetsmiljön där jag och Sofie, ännu en gång ska göra ett grupparbete, denna gången om alkohol och droger. Först och främst fokuserat på en arbetsplats och i skolan. Det ska bli väldigt intressant, vi har stora planer på det här.

Det var en del om mitt liv just nu. Bortsett från skolan så håller jag på att göra om i mitt rum. Allt förarbete är klart och i helgen ska vi börja tapetsera och jag hoppas de hinner lägga mitt golv också så jag kan få flytta in dit igen, saknar min säng måste jag säga. Bäddsoffan går men är ingen höjdare. Och jag längtar efter att få åka iväg till ikea och köpa massamassa nya saker till rummet. Kuddar, överkast, lampor, tavlor med mera.

Nu tänker jag göra något vettigt, kanske plugga eller ta en promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback