Fredag.

Idag var begravningen och den var verkligen så lugn och fin. Men att se dig så ledsen är det värsta som finns, det vrider om rejält i hjärtat. Jag kommer aldrig förstå det du känner och jag kommer aldrig kunna sätta mig in i det. Hur mycket jag än försöker och hur mycket jag än vill förstå så kan jag inte. Jag känner sorg när jag ser dig och jag känner sorg för att du förlorat något så stort. Och min enda tanke är, om jag känner så mycket sorg för dig och för hur jobbigt du har det, hur känner du dig då? Det gör ont i mig att se dig må dåligt och du lär må så mycket värre och jag kan inte föreställa mig det du känner... Jag önskar att jag kunde men jag tror att man bara kan förstå om man är med om det.. och det vill jag aldrig vara. Men hur som helst finns jag här för dig 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Du är en FÖR BRA vän. Jag önskar jag kunde vara en lika bra vän tillbaka... <3

Efter det följde jag med ner till Karlstad för att fördriva tiden. Det enda positiva var en sallad från oliven som antagligen är det nyttigaste jag ätit den senaste veckan. Efter min 18-årsdag blir det ändrig på den saken. Då blir det nyttigt fram tills utlandsresan 16e maj, önska mig lycka till! (Jag vet hur mycket jag kommer att misslyckas o jag gillar min negativa tanke). ohyes, imorgon blir det kanske IKEA igen, mamma o pappa ska köpa soffor till stugan för nästa vecka är den vår :D Ett hus vid vattnet kan inte bli bättre, jag kommer stormtrivas där uppe! :) Vår stuga, vår tomt, vår sandstrand, vår brygga o vår mark... Min sommar där kommer bli underbar. Först o främst längtar jag tills vi målat om så vi kan flytta in alla möbler o sen ska jag njuta av den öppna spisen o utsikten över vattnet, kan det bli bättre?:D

Jag är trött och snart blir det nog sova. Innan dess ska jag väl öppna min kära bok som jag läst över hundra sidor i sedan igår. Jag är helt knas, för det första tog det över ett halvår att öppna boken och när jag väl gjort det läste jag första sidan och la ifrån mig den. Sen fick vi svenskauppgiften då jag var tvungen att läsa den och nu kan jag knappt släppa taget om den. Jag säger bara att jag är knas, läsa är avslappnande. Ska nog börja med att läsa en stund om dagen eftersom stressen är min närmsta vän, eller ja, vad man nu ska kalla det.

Nog om det, jag längtar så sjukt mycket efter dig nu. :)

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback