25e december

Igår var det julatfon. Jag firade den hos mormor som vanligt och med samma personer som vanligt. I år var det tredje julafton utan morfar och det känns som om man sitter och väntar på något som aldrig kommer. Det är ett tomrum du lämnat kvar, men något lite halvläskigt sådär var när jag satt nere i källaren och kollade på tv och plötsligt kändes det som någon tog mig i håret, men ingen var bakom mig. Det var läskigt men jag slutar aldrig tro att det var du, att du är med oss hela tiden. Låt mig låta hur fånig som helst, men jag tror verkligen att det var han.

Hur som helst så fick jag en hel del fina julklappar av mina föräldrar, syskon och min mormor. Bland annat tre lasse åberg vinglas, hårblås, body butter med papayadoft, badskum med papayadoft, underkläder, smycke, pengar med mera.

Senare ikväll ska jag lägga mig i badet med mitt papayaskum, göra hårinpackning o bara njuta :) Efter det blir det nog att slå på en film eller liknande. Imorgon ska jag i alla fall åka ner på mellandagsrea med min bror. Han ska handla och jag får se hur mycket jag köper, har ingen lust tror jag. Kanske något lite och sedan om jag hittar något till begravningen. Svårt att hitta något när man helst inte ska vara svart, men det löser sig.

Annars rullar väl det mesta på. Lov är underbart och jag ska försöka plugga lite nu i början så jag slipper den delen i slutet av lovet, i alla fall psykologin. Och nästa vecka kommer väl till största delen spenderas i vår nyinköpta sommarstuga som vi får som våran då. Vi ska måla i stort sett hela stugan tror jag, så det ska jag vara duktig att hjälpa till med. Sedan på lördagen fyller jag äntligen 18 år :)

Men men, nu ska jag snart äta pappas hemmagjorda hamburgare, underbart gott. Har ätit julmat i tre dagar nu så det ska bli gott med något annorlunda. mums säger jag.

michaela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback